Debbie-Ronny.reismee.nl

Darwin, Nothern Territory

Hallo allemaal,

We zijn weer in de bewoonde wereld. Het camperen was leuk, BBQ en biertje elke avond maar de openbare toiletten en douches... ik kan er niet aan wennen. We zijn nu weer in het Mantra hotel aan de Esplanade in Darwin, lekker hoor. Gelijk even een Starbucks koffiezaak en Subway broodjeszaak zoeken en daarna shoppen en zwemmen...

De camper die we hadden was best leuk, 's nachts hadden we een aparte airco die we konden laten draaien wat ook wel nodig was aangezien het hier overdag 38ºC is...pufff. We zijn bij Ayer's Rock geweest, erg indrukwekkend en de Olga's liggen hier vlakbij. In Alice Springs zijn we naar de Royal Flying Doctors geweest, ook leuk. In Mattaranka zijn we naar de hot springs geweest, een echte bush camping met jumpende skippies, pauwen en duizenden Fire Fox vleermuizen, geen vleermuisjes maar vleerMUIZEN, echt enorme beesten voor nederlandse begrippen. Ik heb hier nog mooie film van als bij zonsondergang uitvliegen, de lucht zag bijna zwart ! In Katherine hebben we een boottocht gedaan door de gorges (kloven) van de Katherine River. We hebben hier nog zoetwater krokodillen (freshies) een waterslang eneen schildpad gezien. Daarna zijn we door gereden naar de Yellow River/Ubirr waar we ook nog spartelende krokodillen hebben gezien,helaas niet op tijd kunnen filmen. Verder reden we door heel veel stof, in totaal hebben we ongeveer 7100km gereden. Kakadu National Park is echt het meest waardeloze park wat ik heb gezien, wellicht is het in het natte seizoen mooier. Wat een tourist trap. Hier zijn we dus ook met 140/150 doorheen geblazen, beste een snel campertje ! We gaan hier nog 2 avondjes chillen en dan weer naar huis. Tot over een paar dagen allemaal !

Reacties

Reacties

marjo

hallo allebei!

waar zijn de foto's van het barrief reaf? Ik ben wel benieuwd ernaar, maar die zie ik nog wel hoop ik.
Als ik het zo hoor ga ik toch liever naar Nieuw Zeeland, daar heb je al die akelige slangen niet geloof ik.
Wat zullen jullie bibberen als jullie weer hier zijn! Ik hoorde iets van nachtvorst ?!!?!? op de radio.
Geniet nog maar de laatste dagen van jullie vakantie!

groetjes,
Marjo

tiny en tinus

Fijn om weer iets van jullie te lezen.
Nog een paar dagen en 't zit er weer op, geniet er nog maar lekker van en tot Zondag.
Groetjes

Peter, Jolanda, Perry, Jesper

Hoi,

Geniet er nog maar even van, een airco heb je hier in ieder geval niet nodig.
Ik lees toevallig net op teletekst dat er in Australie ophef is ontstaan over een hotelbar die een ondergoedvrije zondag heeft ingevoerd.
Zijn jullie hier ook geweest? (NOS TELETEKST pag.407)

Alvast een goede reis en tot snel,
groetjes van ons vier.

P.S. zaterdag a.s. PSV e2 - DVS e1

Joppie

Dat klinkt goed zeg, druk programma gehad ja!! Voor ons zit het er ook bijna op, we zien jullie volgende week weer!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!